Wiadomości

27 czerwca 2017

IV Pomorski Rajd Radców Prawnych – Piaski 2017 – relacja

Pogoda darzyła uczestnikom IV Pomorskiego Rajdu Pieszego Radców Prawnych. Trzy dni słońca na szlaku gwarantowały udane wycieczki. Dopisali jednak przede wszystkim sami uczestnicy! W tym roku gościliśmy radców prawnych z OIRP w Lublinie, OIRP w Kielcach, OIRP w Olsztynie, OIRP w Bydgoszczy, OIRP w Gdańsku. Impreza więc rzeczywiście ma charakter ogólnopolski,

Nasza bazę ulokowaliśmy w miejscowości Piaski za Krynica Morską, 5 km. od granicy z Federacją Rosyjską. Przedmiotem naszych turystycznych dokonań były okolice zwane niegdyś Mierzeją Świeżą lub Mierzeją Fryską, a od kilkudziesięciu lat – Mierzeją Wiślaną. Od czasu spotkań turystycznych w Łebie i okolicach, upodobaliśmy sobie spacery wspinaczkowe po wydmach.  Mierzeja Wiślana to w istocie w całości wydma, której wysokość w najwyższym punkcie osiąga 56 m n.p.m. (Wielbłądzi Garb).

Imprezę zaczęliśmy od mocnego uderzenia, czyli lotu balonem. Oprócz niezapomnianych przeżyć związanych z oderwaniem się od stabilnej ziemi, uczestnicy dojrzeli piękno Mierzei Wiślanej z lotu ptaka. W górę wzniósł się także proporzec Krajowej Rady Radców Prawnych.

Po powrocie do bazy uczestniczyliśmy w powitalnym ognisku. Kiełbaski, karkówka oraz doskonałe ogórki miejscowe wprowadziły rajdowiczów w doskonały nastrój. Poznaliśmy się bliżej i byliśmy już gotowi do wyprawy dnia następnego.

Pierwsza wycieczkę rozpoczął rejs do Tolkmicka. Słońce i woda to idealne połączenie, które rodzi skojarzenia z dniami wolnym od codziennych obowiązków. Przed nami jednak było Tolkmicko i szlak prowadzący  wysoczyzną elbląską, aż do Kadyn. Szlaki niemalże górskie, poprzecinane ścieżkami rowerowymi, niezwykle urokliwe a tereny prawie nieuczęszczane przez turystów. W niejednym z nas zrodziła się wola powrotu i bliższego poznania miejscowych terenów. Po kilku godzinach zdrowej wędrówki dotarliśmy do Kadyn. Część z nas zdecydowała się na przedłużenie wycieczki i wariant ultra – trasą, która żartobliwie nazwaliśmy Zemsta Prusaka. Brawa dla nich! Zdążyli nawet na rejs powrotny do Krynicy! Reszta uczestników podjechała już spokojnie busem do Tolkmicka.

Wieczorem większość uczestników udała się na plażę. gdzie podziwiała romantyczny zachód słońca.

Druga wycieczka to wspaniała marszruta brzegiem naszego Morza Bałtyckiego w kierunku granicy państwowej. O miejscowej przyrodzie gawędę snuł świetny przewodnik, zawodowo opiekujący się utrzymaniem wydm i lasów. Na granicy czekała nas niespodzianka. Więcej szczegółów ujawnić nie możemy. Powrót pięknym lasem, wzdłuż ścieżki rowerowej do Piasków. Musieliśmy zbierać siły, czekała nas bowiem wieczorna uczta przy ognisku, doskonała zupa rybna z kociołka warzona na ognisku, świetne domowe piwo gospodarza goszczącego nas obiektu, rewelacyjne dania grillowane, a wszystko obleczone uśmiechami i wrażeniami z turystycznych przeżyć.

Musimy pochwalić i zareklamować restaurację Four Winds w Piaskach, która przygotowała nam doskonałe i wyborne śniadania i obiady. Jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem i na pewno tu wrócimy! Każdemu polecamy!

I tak nasz rajd dobiegł końca… Zostają wspomnienia. Zapraszamy za rok!

Wielkie dziękuję dla głównego koordynatora rajdu Michała Jasiaka.